בני ברק: חשש להתפרצות דלקת קרום המוח בגן ילדים

    דבורה גינזבורג | צילום: fotolia Comments Off on בני ברק: חשש להתפרצות דלקת קרום המוח בגן ילדים
    21:20
    19.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענקל'ה: "נס גלוי באיראן; רק להיזכר במאות הטילים ששיגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני ילדים ממעון בבני ברק אושפזו לאחר שלקו בדלקת קרום המוח. ילדי המעון קיבלו טיפול אנטיביוטי מונע. פרופסור מוטי רביד ממעייני הישועה: "מדובר במחלה קשה שעלולה להסתיים במוות או בנזקים חמורים למוח"

     

    שני פעוטות אושפזו השבוע במצב קשה לאחר שאובחנה אצלם דלקת קרום המוח. השניים, שמתחנכים באותו מעון במרכז בני ברק סובלים מחום גבוה ועל גופם נתגלו סימני פריחה. הם אושפזו במחלקות לטיפול נמרץ ומקבלים טיפול אינטנסיבי. מבית החולים שיבא בתל השומר נמסר כי במצבו של תינוק בן שנה שאושפז במחלקה לטיפול נמרץ חלה הטבה והוא נושם בכוחות עצמו.

    המקרה דווח למשרד הבריאות ונציגיו הגיעו למעון והעניקו טיפול אנטיביוטי מונע לכמאה ושמונים פעוטות. הנהלת המעון והורי הילדים קיבלו הנחיות כיצד לנהוג במקרה של הופעת סימני המחלה אצל הילדים. במקרה של חום מעל 38 מעלות מלווה בסימני פריחה ואפאטיות – יש לפנות בדחיפות לבית החולים הקרוב.

    הפרופסור מוטי רביד, המנהל הרפואי של בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, לשם הועבר אחד הפעוטות אומר לאתר קול חי: "דלקת קרום המוח היא מחלה ששיעור ההדבקה בה אינו גבוה אבל כיוון שהמחלה קשה ועלולה להסתיים לפעמים במוות או בנזקים חמורים למוח, משתדלים לשמור על רמת מניעה גבוהה ככל האפשר ולכן אם ילד בגן או במעון נדבק – מקובל לתת טיפול מונע לכל מי שיש סיכוי שהוא בא איתו במגע- בני משפחה, מטפלים וילדי המעון".

    לדבריו ההדבקה יותר קלה בתקופה הזו של החורף- תקופה שבה יש יותר זיהומים בדרכי הנשימה וריריות מודלקות והילדים נדבקים בשיעור גבוה יותר מבעונות אחרות.

    בארגון הצלה גוש דן שמתנדביו מוזעקים לעיתים תכופות לטפל בילדי העיר הנחו השבוע את המתנדבים שלא להקל ראש במקרה של ילדים עם חום גבוה.

    יושב ראש הצלה גוש דן אושי שלומוביץ סיפר לאתר קול חי: "נתנו הנחייה למתנדבים לגלות ערנות מיוחדת. נכון, לא כל חום גבוה בקרב ילדים או מבוגרים עם סימני פריחה זה בהכרח זה החיידק האלים. אבל במקרה של חיידק אלים שכזה כל דקה היא קריטית".

     



    0 תגובות